10 juni 2016
Det svenska industriföretaget: ”Svensk kvalitet fungerar i hela världen”
Det svenska industriföretaget Nimo-KG säljer sina produkter över hela världen till både slutkunder och återförsäljare. Tyskland, USA, Japan, Ryssland och nu senast Portugal är några av de marknader där Nimo-KG:s lösningar för livsmedelsbranschen är etablerade.
– Vi har lång erfarenhet av intern produkthantering inom olika branscher och i olika delar av världen. Det gör att vi får förfrågningar och ordrar från världens alla hörn beror, det och även våra produkters goda rykte och att vi skräddarsyr lösningar för kunder inom olika branscher. Vår kundbas inkluderar allt från tyska mejerier till portugisiska fruktfabriker och svenska sylttillverkare säger Peter Becker, säljare på det svenska industriföretaget Nimo-KG.
Nimo-KG:s största marknader utanför Sverige är Tyskland, Norge och Danmark men tillverkare över hela världen använder företagets produkter och lösningar inom produkthantering.
– Vi är flexibla och konstruerar nya eller specialgjorda lösningar för att tillgodose varje enskild kunds behov. Det är en stor anledning till att våra produkter fungerar i så många sammanhang. Vår kundbas inkluderar allt från tyska mejerier till portugisiska fruktfabriker och svenska sylttillverkare, säger Anders Pålsson, säljare på Nimo-KG.
OEM-tillverkare
Majoriteten av de internationella leveransuppdragen kommer av att kunden har blivit tipsad om Nimo-KG:s produkter. Dessutom är Skåne-företaget aktivt som OEM-tillverkare på flera olika marknader. Som OEM-leverantör behöver man verka utan att synas, vilket passar Nimo-KG bra.
– I många länder har vi samarbetspartners som vi arbetat med länge och det faktum de tipsar andra aktörer om oss är en bidragande orsak till den internationella närvaron. Som OEM-tillverkare finns också möjlighet till samarbete med stora lokala varumärken runt om i världen och det ökar möjligheterna för expansion, säger Eva Johansson, Säljare på Nimo-KG.
I år har Nimo-KG bland annat medverkat på IFFA i Frankfurt, en fackmässa för köttindustrin. Mässor och andra liknande forum är viktiga för att företaget ska fortsätta expandera internationellt.
– Anledningen till att vi fortsätter växa är att våra produkter och lösningar fungerar i många olika typer av produkthantering. Bra kvalitet fungerar överallt, säger Peter Becker.
Nimo-KG nyhetsrum
http://news.cision.com/se/nimo-kg