9 december 2015

Efter rekordåret: Nimo-KG:s nya strategi för 2016

Efter en rekordorder från Findus som innebar en hel årsomsättning på ett bräde satsar Nimo-KG nu vidare mot 2016. Målsättningen är att fortsätta växa, och där spelar företagets säljteam bestående av Peter Becker, Anders Pålsson och Eva Johansson en viktig roll. För att bibehålla den positiva kurvan från de två senaste åren kommer företaget bland annat börja arbeta mer med större riktade insatser mot specifika marknader.

– Vi har under flera år varit starka i köttindustrin där våra produkter och systemlösningar fungerar väldigt bra. Vi har nu även börjat rikta in oss mer mot främst bageri och fiskeindustrin som även det är branscher där vårt sortiment passar in. Bra kvalitet fungerar överallt, säger Anders Pålsson.
Nimo-KG:s vd Martin Olsson ser positivt på framtiden och prognosen för 2016 visar på ytterligare ett framgångsrikt år.

– En konkret målsättning för oss är att öka omsättningen även nästa år. Vi har bland annat ökat vår kapacitet inom konstruktion och kommer fortsätta arbeta utifrån perspektivet att lösa våra kunders problem snarare än att enbart sälja maskiner, säger Martin Olsson.

Efter ett rekordår siktar Nimo-KG:s säljartrio bestående av Anders Pålsson, Eva Johansson och Peter Becker vidare mot 2016.

Läs mer här.

Gå tillbaka till nyhetsflödet